စြနၷဟ္ ၊ ဟဒီးဆ္ေတာ္၊ ဟဒီးဆ္၏သမိုင္း ႏွင့္ ဟဒီးဆ္က်မ္းဂန္မ်ား အက်ဥ္းခ်ဳပ္ (၂)

By ကုရ္အာန္၊ ဟဒီးဆ္ ႏွင့္ အစၥလာမ့္သမိုင္း ပံုရိပ္

အခ်ဳိ႕ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ားကို အမလ္ မလုပ္ခဲ့ျခင္း အေၾကာင္းရင္းမ်ား

အစၥလာမ့္ေခတ္ဦးပိုင္းတြင္ ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရသည့္အေနအထား၊ အေျခအေန၊ အခ်ိန္အခါအရ ဟဒီးဆ္မ်ားကို တစ္စုတစ္ေဝးတည္း စုေဆာင္းရရိွရန္ မျဖစ္နိုင္ခဲ့ေပ။ …အခ်ိန္ကာလၾကာရွည္လာေသာအခါ ရႈပ္ေထြးမႈမ်ား တိုးပြါးလာေတာ့သည္။ ဤတြင္ ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ားကို စုေဆာင္းေကာက္ယူျခင္း၊ ပို႔ခ်ျခင္း၊ ဆန္းစစ္ျခင္း စေသာ ဟဒီးဆ္ဆိုင္ရာ သီးသန္႔ပညာရွင္ နွင့္ ပညာရပ္မ်ား ေပၚထြန္းလာခဲ့သည္။ ဆြဟာဘဟ္သာဝကေတာ္ႀကီးမ်ား၊ ၄င္းတို႔၏ေနာက္မ်ဳိးဆက္ သာဘိအီးန္မ်ား၊ ၄င္းတို႔၏ေနာက္မ်ဳိးဆက္ သားဘအ္ သာဘိအီးန္မ်ား၊ ၄င္းေနာက္ မဇ္ဟဘ္အိမာမ္ႀကီးမ်ားေခတ္တစ္ေလွ်ာက္ မက်င့္သံုးခဲ့ရေသာ ဟဒီးဆ္ /စြနၷဟ္ အခ်ဳိ႕ရိွခဲ့သည္။ အမလ္လုပ္ေသာ – မလုပ္ရေသာ ဟဒီးဆ္/စြနၷဟ္ ဟူသည့္ အသံုးအနႈန္းမ်ားျဖင့္ ထင္ရွားလာ သည္။ ထိုကိစၥကို ဆန္းစစ္ၾကည့္ပါက တမန္ေတာ္ျမတ္ (SAW)၏ စြနၷဟ္ေတာ္မ်ား၌ တမန္ေတာ္တို႔နွင့္သာ သီးသန္႔ သက္ဆိုင္ေသာ ဝတၱရားနွင့္အခြင့္အေရး ဟူ၍လည္းရိွသည္။ ၄င္းတို႔မွာ စြနၷဟ္/ဟဒီးဆ္ပင္ျဖစ္ေသာ္ျငား က်န္သည့္ေနာက္လိုက္မ်ားအဖို႔ က်င့္သံုးရန္ အခြင့္အေရး နွင့္ တာဝန္ မရိွေခ်။ အေၾကာင္းမွာ ေနာက္လိုက္မ်ားသည္ တမန္ေတာ္ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ၄င္းမွတစ္ပါး က်န္ဟဒီးဆ္/စြနၷဟ္မ်ားမွာမူ ကိယာမသ္ေန႕အထိရိွအံ့ေသာ မုစ္လင္မ္အေပါင္းအတြက္ လက္ခံလိုက္နာရန္ (ေရွ႕ပိုင္း၌ ေဖာ္ျပထားသည့္ ကုရ္အာန္၏အေထာက္အထားအရ) မုခ်တာဝန္ ျဖစ္ေပသည္။ အခ်ဳိ႕ဟဒီးဆ္မ်ားအား အမလ္ မက်င့္သံုးခဲ့သည္ကို ေတြ႕ၾကရျခင္းမွာ ဟဒီးဆ္မွန္သမွ် လက္လွမ္းမမီွခဲ့ရသည့္ အဓိကအေၾကာင္းရင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုအေၾကာင္းျခင္းရာမ်ားကို ဟဒီးဆ္ပါရဂူ သုေတသီမ်ားက ေအာက္ပါကဲ့သို့ ဆန္းစစ္တင္ျပထားၾကေပသည္။

၁။ မုဂ်္သဟိဒ္ ပညာရွင္မ်ားမွ ဟဒီးဆ္ရွာမေတြ႕ခဲ့မႈ
မုဂ်္သဟိဒ္ (အစၥလာမ့္ဥပေဒမ်ားကို ေဖာ္ထုတ္သတ္မွတ္ေသာ ပညာရွင္) တို႕သည္ မိမိတို႔သက္တမ္း တစ္ေလွ်ာက္ ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ားကို တတ္စြမ္းသမွ် ရွာေဖြစုေဆာင္းခဲ့သည္ခ်ည္းသာ ျဖစ္သည္။ ဟဒီးဆ္ ရွာမရခဲ့ေသာ အေၾကာင္းကိစၥမ်ားအတြက္ မိမိတို႔၏ဆင္ျခင္ဥာဏ္၊ ပညာအင္အားအေပၚ အသံုးျပဳ၍ လက္ေတြ႕ျပႆနာမ်ားကို ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းခဲ့ၾကရသည္။ ယင္းသို႔ မတ္စ္အလာ (ျပႆနာေျဖရွင္းခ်က္/ပညတ္ခ်က္မ်ား) ထုတ္နႈတ္ သတ္မွတ္ေသာအခါ မိမိတို႔အေျခစိုက္ေနထိုင္ရာ ေဒသႏၱရ၊ လူမ်ဳိး၊ ထံုးတမ္းဓေလ့၊ ရာသီဥတု စသည့္ ေလာကသဘာဝ တရားမ်ားကိုလည္း ထည့္သြင္းစဥ္းစားရေလ့ရိွ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဖသ္ဝါ (ဓမၼသတ္) အဆံုးအျဖတ္မ်ားမွာ တူညီသည္ လည္းရိွသလို ကဲြျပားသည္လည္း ရိွၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ သာသနာ့အရင္းအျမစ္မ်ားတြင္မူ တစ္ထပ္တည္း၊ တစ္ပံုစံတည္း၊ တစ္သေဘာတည္းသာ ျဖစ္ပါ၏။ ထိုနည္းတူ ေရွးေခတ္ပညာရွင္မ်ား နွင့္ မုဂ်္သဟိဒ္ အေပါင္းကလည္း တစ္ေထရာတည္း မိန္႔မွာခဲ့ေသာ စကားတစ္ရပ္ ရိွလ်က္ေနပါသည္။ ၄င္းမွာ (အေျခအေန၊ အခ်ိန္အခါ၊ အေနအထား အေလ်ာက္) မိမိတို႔မွ ယူဆဆံုးျဖတ္ခဲ့သည့္အဆိုမ်ားသည္ ေနာင္ေသာအခါ ကုရ္အာန္၊ ဟဒီးဆ္ တို႔နွင့္ မကိုက္ညီသည္ကိုေတြ႕ရိွခဲ့လွ်င္ မိမိတို႔၏အဆိုမ်ားကို စြန္႔လႊတ္ျပီး ကုရ္အာန္နွင့္ စြနၷဟ္ဖက္သို႔သာ ျပန္လွည့္လက္ခံရန္ မွာၾကားခ်က္မ်ား ျဖစ္ေပသည္။ ဆြဟာဘဟ္သာဝကေတာ္ႀကီးမ်ား၊ သာဘိအီန္းမ်ား၊ သားဘအ္ သာဘိအီးန္မ်ား နွင့္ ေခတ္အဆက္ဆက္ ဓမၼပညာရွင္မ်ားအနက္ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကမွ် ” တမန္ေတာ္မ်ား၏ ဟဒီးဆ္/စြနၷဟ္ေတာ္အေပါင္းကို သိရိွေၾကာင္း ” ေၾကျငာေၾကြးေက်ာ္ခဲ့ၾကသည္ မဟုတ္ေခ်။ တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW) နွင့္ အနီးကပ္ဆံုး လက္ပြန္းတတီး ေနထိုင္ခဲ့ၾကသူတို႔ပင္လွ်င္ ထိုကဲ့သို႔ မေျပာဆိုခဲ့ၾကေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ ယင္းသို႔ေျပာဆိုေၾကျငာသူသည္ အႀကီးမားဆံုး လူလိမ္လူညာ သာျဖစ္ေၾကာင္း ကမာၻတစ္ဝွန္းရိွ အဆင့္ျမင့္ပညာရွင္အားလံုးမွ အဆိုညီခဲ့ျပီးျဖစ္သည္။ ထင္ရွားေသာ သမိုင္းအေထာက္အထားအခ်ဳိ႕ကို တင္ျပပါမည္။ ပထမခလီဖဟ္ သမၼတႀကီး အဘူဘကရ္ (R)က ဖခင္ဖက္မွ အဖြားသည္ အေမြခံစားပိုင္ခြင့္ မရိွ ဟု ဖသ္ဝါ ေပးခဲ့သည္။ သာဝကေတာ္ႀကီး မုဃီရဟ္ ဘင္န္ ယႈအ္ဘဟ္ (R) နွင့္ မုဟမၼဒ္ ဘင္န္ မတ္စ္လမဟ္ (R)တို႔မွ တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)က ေျခာက္ပံုတစ္ပံု ေပးေတာ္မူခဲ့ေသာ အေထာက္အထား ရိွေၾကာင္း သက္ေသထူခဲ့ၾကရသည္။ ဒုတိယခလီဖဟ္ သမၼတႀကီး အုမရ္ ဘင္န္ အလ္ခသြ္သြာ့ဘ္ (R)သည္ ခလီဖဟ္အျဖစ္ အုပ္ခ်ဳပ္စိုးစံခိ်န္အထိ သူတစ္ပါးအိမ္သို႔ဝင္လွ်င္ စလာမ္သံုးႀကိမ္ဆိုျပီး ခြင့္ေတာင္းရသည့္ စြနၷဟ္ – နည္းလမ္းကို မသိရိွခဲ့ပါ။ အဘူ မူစာ အရွ္အရီ (R)မွ ျပန္လည္တင္ျပဆင့္ျပန္ခဲ့ရ၏။ ထိုနည္းတူ မီးကိုးကြယ္ေသာ မဂ်ဴစီထံမွ အခြန္အခကို အဟ္လိကိသာ့ဘ္ အတိုင္း ေကာက္ခံရေၾကာင္း မသိခဲ့ – အဘ္ဒုရ္ ရဟ္မာန္း ဘင္န္ ေအာင္းဖ္ (R)မွ နည္းလမ္းျပသခဲ့ရ၏။ တတိယခလီဖဟ္ သမၼတႀကီး အုဆ္မာန္း ဘင္န္ အဖၹာန္း (R) သည္ ခင္ပြန္းသည္ကြယ္လြန္က ဇနီးမွာ အစ္ဒသ္ရက္ကုန္သည္အထိ ခင္ပြန္း၏အိမ္၌ ေနထိုင္ရသည့္ပညတ္ကို မသိခဲ့။ သာဝကႀကီး အဘူ စအီးဒ္ အလ္ခုဒ္ရီ (R)၏ညီမျဖစ္သူ ဖုရုအဟ္ ဘင့္န္သိ မာလစ္က္ (R)မွ မိမိ၏အျဖစ္ကို တင္ျပဆင့္ျပန္ခဲ့ရ၏။ စတုတၴခလီဖဟ္ သမၼတႀကီး အလီ ဘင္န္ အဘီသြာလစ္ဘ္ (R)၊ အဘ္ဒုလႅာဟ္ ဘင္န္ အုမရ္ (R)၊ ဇိုင္းဒ္ ဘင္န္ ဆာဘိသ္ (R)တို႔သည္ မဟ္ရ္ မသတ္မွတ္ဘဲ ထိမ္းျမားခဲ့ေသာ အမ်ဳိးသမီးအဖို႔ ခင္ပြန္းကြယ္လြန္က ထိုသူမ အား မဟ္ရ္ ေပးရေတာ့မည္ မဟုတ္ ဟု ဖသ္ဝါေပးခဲ့ၾကကုန္၏။ တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW) မွ မဟ္ရ္ ေပးရ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သတ္မွတ္ေတာ္မူခဲ့ျခင္းကို သူတို႔ မသိရိွခဲ့ၾကေပ။ ဤသည္မွာ ဆြဟာဘဟ္ သာဝကေတာ္ႀကီးတို႔၏ျဖစ္ရပ္မ်ားမွ အနည္းငယ္မွ်ေသာ သာဓကမ်ား သာ ျဖစ္ေသး၏။ ဆြဟာဘဟ္ သာဝကမ်ားပင္လွ်င္ ဟဒီးဆ္/စြနၷဟ္ကို အကုန္အစင္ မသိရိွနိုင္ရကား (ဟဒီးဆ္ေတာ္ မ်ားကို စုေဆာင္းစိစစ္ျခင္း မျပဳနိုင္ေသးေသာ) မုဂ်္သဟိဒ္ အိမာမ္မ်ားေခတ္တြင္ ပညတ္ခ်က္မ်ား ထုတ္ယူနိုင္ရန္ မည္မွ်ေခါင္းခဲရမည္ကို စဥ္းစားမိနိုင္ေပျပီ။ သို႔ျဖစ္ရာ မိမိတို႔အေနနွင့္ ဟဒီးဆ္ ရွာမေတြ႕ခဲ့ေသာအခါ ကိုယ္ပိုင္ ဥာဏ္ျဖင့္ ေတြးေခၚသံုးသပ္ဆံုးျဖတ္သတ္မွတ္ရေပေတာ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဟဒီးဆ္/စြနၷဟ္နွင့္ ကိုက္ညီအံဝင္သြားသည့္ အခ်က္မ်ားရိွသလို လဲြေခ်ာ္ဆန္႔က်င္သြားသည့္အခ်က္မ်ားကိုလည္း ေတြ႕ၾကရျခင္းပင္။

၂။ ဟဒီးဆ္ဆင့္ျပန္ခ်က္ ခိုင္မာမႈအေပၚ အျမင္မတူညီျခင္း
တတိယ ခလီဖဟ္ႀကီး အုဆ္မာန္း ဘင္န္ အဖၹာန္း (R) ၏လက္ထက္အတြင္း နိုင္ငံေရးမတည္ၿငိမ္မႈမ်ား စတင္ခဲ့ျပီး၊ အလီ (R)၏လက္ထက္တြင္ နိုင္ငံေရးၾသဇာၿပိဳင္ဆိုင္မႈ ပြင့္ထြက္ႀကီးထြားလာခဲ့သည္။ ၄င္းတို႔ ၏ ေခတ္ေနွာင္းပိုင္း နွင့္ ေနာက္ပိုင္းေခတ္ကာလတြင္ ဟဒီးဆ္အတုမ်ား ပံ်႕နံွ႕လာေတာ့သည္။ နိုင္ငံေရးဆိုင္ရာ အာဏာရလိုမႈအတြက္ ထြင္လံုးဟဒီးဆ္မ်ားကို အသံုးခ်ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္ ( ဟဒီးဆ္က်မ္းဂန္မ်ား ေပၚေပါက္လာပံုသမိုင္း အခန္း၌ ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္ )။ အလီ (R)သည္ ဟဒီးဆ္ေတာ္တစ္ပုဒ္ကို တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)၏ ဟဒီးဆ္ အမွန္ျဖစ္ေၾကာင္း အမ်ဳိးသားနွစ္ဦး၏ကိ်န္ဆိုခ်က္ျဖင့္သာ လက္ခံရယူေလ့ရိွသည္ကို သမိုင္း၌ ထင္ထင္ရွား ရွား ေတြ႕ရေပသည္။ သို႔ရိွရာ ဟဒီးဆ္တစ္ပုဒ္ဟုဆိုတိုင္း လက္ခံ၍မျဖစ္ေတာ့ဘဲ မွန္ကန္ခိုင္မာမႈရိွမရိွကို ဆန္းစစ္ သံုးသပ္ၾကရေတာ့သည္။ ဤတြင္ ဟဒီးဆ္ဆန္းစစ္ျခင္းပညာရပ္မ်ား ထြက္ေပၚလာခဲ့၏။ ရာဝီ (ဟဒီးဆ္ဆင့္ျပန္သူ)တို႔၏ အစဥ္အဆက္လမ္းေၾကာင္း (စနဒ္) နွင့္ ရာဝီတို႔၏ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးေပၚ မူတည္၍ ဆန္းစစ္သံုးသပ္ျပီးမွ လက္ခံခဲ့ၾကသည္။ သို႔ရာတြင္ ဟဒီးဆ္ကိုလက္ခံရာ၌ ပညာရွင္တစ္ဦးနွင့္ တစ္ဦး မတူညီၾကေခ်။ ကိုယ္ပိုင္သတ္မွတ္ခ်က္စံနႈန္းကိုယ္စီရိွေနၾကျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ပညာရွင္တစ္ဦးထံ၌ ခိုင္မာသည္ဟု ဆိုေသာ္လည္း အျခားပညာရွင္ထံ၌ မခိုင္မာဟု ယူဆတတ္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ခိုင္မာမွန္ကန္သည္ဟု ယူဆ သံုးသပ္ေသာ ပညာရွင္အခ်ဳိ႕က အေကာင္အထည္ေဖာ္က်င့္သံုးျခင္း (အမလ္) ျပဳလုပ္လိုက္ၾက၏။ ဆင့္ျပန္မႈ လမ္းေၾကာင္း သို႔မဟုတ္ ရာဝီမ်ားနွင့္ပတ္သက္၍ သံသယတစ္ခုခုေတြ႕ကာ မခိုင္မာဟု ယူဆသံုးသပ္သည့္ ပညာရွင္ အခ်ဳိ႕က အမလ္ မျပဳလုပ္ခဲ့ၾကျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ အိမာမ္မ်ားထံ ဟဒီးဆ္ေတာ္တစ္ပုဒ္ပုဒ္သည္ စနဒ္တစ္မ်ဳိးတည္းျဖင့္ ဆင့္ျပန္ေရာက္ရိွလာခဲ့၏။ သို႔ေသာ္ စာသားစကားလံုး / အသံုးအနႈန္း (မတ္သာန္) အေပၚ အျမင္မတူၾကသျဖင့္ အခ်ဳိ႕အိမာမ္က ခိုင္မာသည္ဟု ယူဆၾကၿပီး အခ်ုိ႕အိမာမ္က မခိုင္မာဟု ယူဆသံုးသပ္ၾကေသာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္၏။

၃။ ဆင့္ျပန္မႈလမ္းေၾကာင္း နွစ္မ်ဳိးျဖစ္ေနျခင္း
ဟဒီးဆ္ေတာ္ တစ္ပုဒ္သည္ အလြန္မွန္ကန္ ခိုင္မာေသာ (ဆြဟီးဟ္) အဆင့္ရိွ ဆင့္ျပန္ခ်က္လမ္းေၾကာင္း နွင့္တစ္ကြ ဥပေဒျပဳပညာရွင္တစ္ဦးဦးထံ ေရာက္ရိွလာသည္။ ထိုအခါ ထိုအိမာမ္က လက္ခံက်င့္သံုး အမလ္ ျပဳလုပ္ သည္။ တဖန္ ထိုဟဒီးဆ္ေတာ္တစ္ခုတည္းပင္ ေနာက္အိမာမ္တစ္ဦးထံ ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ရိွေသာ စနဒ္ လမ္းေၾကာင္းျဖင့္ ေရာက္ရိွလာသည္။ ထိုအခါ ထိုအိမာမ္က ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ျဖစ္ေသာ အခ်က္ကိုေတြ႕ၿပီး အမလ္ မျပဳခဲ့ေခ်။ သို႔ျဖစ္ရာ ဟဒီးဆ္ေတာ္တစ္ပုဒ္တည္းျဖစ္ေနလင့္ကစား အခ်ဳိ႕အိမာမ္က လက္ခံက်င့္သံုးျပီး အခ်ဳိ႕အိမာမ္က မက်င့္သံုးၾကျခင္းျဖစ္၏။

၄။ အသိဥာဏ္မွ ေပ်ာက္ကြယ္သြားျခင္း

ဟဒီးဆ္ေတာ္တစ္ပုဒ္ပုဒ္သည္ အိမာမ္ သို႔မဟုတ္ မုဟဒ္ဒိဆ္ (ဟဒီးဆ္ပညာရွင္)တစ္ဦးထံ ေရာက္လာ၏။ ထိုဟဒီးဆ္ေတာ္မွာ အလြန္ခိုင္မာမွန္ကန္ပါေသာ္လည္း လက္ခံရရိွေသာပုဂၢိဳလ္မွ လံုးလံုးလ်ားလ်ား ေမ့ေလ်ာ့ သြားျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ဥပမာ – ခလီဖဟ္ႀကီး အုမရ္ ဘင္န္ အလ္ခသြ္သြာ့ဘ္ (R)က ကိုယ္မသန္႔သူသည္ ေရမရမခ်င္း ဆြလာသ္ ဝတ္မျပဳရဟု အမိန္႔ေပးခဲ့သည္။ သာဝကႀကီး အမၼာရ္ ဘင္န္ ယာစိရ္ (R)က သယံမ္မြန္နွင့္ပတ္သက္ေသာ မိမိ၏ အျဖစ္ကို အသိေပးတင္ျပခဲ့သည္။ သို႔တိုင္ေအာင္ ထိုဟဒီးဆ္မွာ အုမရ္ (R)မွ ဧကန္ပင္ ၾကားသိ-သိရိွခဲ့ဖူးေသာ္လည္း လံုးဝေမ့ေလ်ာ့သြားျပီး အမွတ္မရေတာ့ေခ်။ သို႔ရာတြင္ အုမရ္ (R)သည္ ထိုဟဒီးဆ္အတြက္ အမၼာရ္ (R)ကို တာဝန္ခံ ခိုင္းျပီး (လူလိမ္ဟု မစြပ္စဲြ၊ တားျမစ္ပိတ္ပင္ျခင္းလည္း မျပဳဘဲ) ဆက္လက္တင္ျပျဖန္႔ခ်ိေစခဲ့ေပသည္။

၅။ ဆန္႔က်င္ဖက္အဓိပၸာယ္ထြက္ေသာ ဟဒီးဆ္မ်ားလည္းရိွေနျခင္း

အခ်ဳိ႕ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ားသည္ တိုက္ရိုက္အဓိပၸာယ္ထြက္ျခင္း၊ သြယ္ဝိုက္အဓိပၸာယ္ ထြက္ျခင္း၊ ေပၚလြင္ေနေသာအဓိပၸာယ္၊ ဖံုးကြယ္ေနေသာ အဓိပၸာယ္ စသည့္ ပံုသ႑ာန္မ်ဳိးျဖစ္ေနသည္သာမက အဓိပၸာယ္ ဆန္႔က်င္ေနသည့္ အျခားဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ားလည္းေတြ႕ရျခင္းေၾကာင့္ အမလ္ျပဳရန္ ဆိုင္းငံ့ထားျခင္း ျဖစ္ေပသည္။

၆။ မန္စူးခ္ ( ပလပ္ၿပီးေသာ ) ဟဒီးဆ္မ်ား ျဖစ္ေနျခင္း

အခ်ဳိ႕ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ားမွာ စစ္မွန္ခိုင္မာေသာ္လည္း ပလပ္ၿပီးေသာ က်င့္သံုးမႈမ်ဳိး ျဖစ္ေနသည္။ ဥပမာ – ဥပုသ္သီလရိွပါလ်က္ ေသြးေဖာက္လွ်င္ ေသြးေဖာက္သူေရာ ေသြးအေဖာက္ခံသူပါ ဥပုသ္ ပ်က္ေၾကာင္း ဟဒီးဆ္ေတာ္ကို သာဝကႀကီး ရွဒ္ဒါးဒ္ ဘင္န္ ေအာင္းဆ္ (R)က ဆင့္ျပန္ခဲ့သည္။ တဖန္ သာဝကႀကီး အိဘ္နု အဘၻာ့စ္ (R)က တမန္ေတာ္ျမတ္ (SAW)သည္ အိဟ္ရာမ္ ဆင္ျမန္းထားၿပီး ဥပုသ္ သီလေစာင့္ထိန္းထားစဥ္၌ ေသြးေဖာက္ထုတ္ေတာ္မူခဲ့ေၾကာင္း ဆင့္ျပန္ခဲ့သည္။ ဤဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ားကို ဆန္းစစ္ ၾကည့္ရာ ပထမဟဒီးဆ္သည္ ဟိဂ်္ရီ (၈)ခုနွစ္၊ မကၠဟ္ကိုေအာင္နိုင္စဥ္က ဟဒီးဆ္ျဖစ္ၿပီး၊ ဒုတိယဟဒီးဆ္မွာ ဟိဂ်္ရီ (၁ဝ)ခုနွစ္၊ ေနာက္ဆံုးဟဂ်္၌ ျဖစ္ေနသည္ကိုေတြ႕ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပထမဟဒီးဆ္မွာ မန္စူးခ္ (ပလပ္ၿပီး) ဟူသည္ကို သိရၿပီး က်င့္သံုးရန္လည္း မလိုအပ္ေတာ့ေပ။ အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုရလွ်င္ အခ်ဳိ႕ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ား က်င့္သံုးမႈမခံရျခင္းမွာ မုဂ်္သဟိဒ္အိမာမ္မ်ားထံ၌ ခိုင္လံုေသာ အေၾကာင္းမ်ား ရိွေနၾက၏။ ထိုအိမာမ္မ်ားမွ ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားေသာအခ်က္မ်ားကိုသာသိၾကရၿပီး မေျပာခဲ့လွ်င္မူ မသိနိုင္ၾကေခ်။ ကြ်နု္ပ္တို႔ မသိရိွေသာ အျခားအေၾကာင္းခံမ်ားလည္း မုခ်ရိွၾကေပမည္။ အလႅာဟ္အသွ်င္ျမတ္သာလွ်င္ အသိေတာ္မူဆံုး ျဖစ္ပါသတည္း။

ကုရ္အာန္ကို ဖြင့္ဆိုရွင္းလင္းျပသေသာ ဟဒီးဆ္၏ ပံုဟန္ (၄) မ်ဳိး

ပထမ အမ်ဳိးအစား

ကုရ္အာန္၏အမိန္႔ပညတ္ကို ထပ္ဆင့္ေထာက္ခံေသာ သို႔မဟုတ္ ေလးနက္ေစေသာ ဟဒီးဆ္ အမ်ဳိးအစား ျဖစ္သည္။ ဥပမာ-

အို – အီမာန္သက္ဝင္ယံုၾကည္သူအေပါင္းတို႔၊ မိမိတို႔၏ဥစၥာပစၥည္းမ်ားကို မိမိတို႔အခ်င္းခ်င္း မတရားေသာ နည္းလမ္းျဖင့္စားသံုးျခင္း မျပဳၾကကုန္နွင့္။ ကုရ္အာန္ ( ၄း၂၉ )

ကာယကံရွင္၏သေဘာတူခြင့္ျပဳခ်က္ မရိွပါလွ်င္ မည္သည့္ မုစ္လင္မ္၏ပစၥည္းကမွ် ဟလာလ္ မျဖစ္ေခ်။ ( ဟဒီးဆ္ )

ဒုတိယ အမ်ဳိးအစား

ကုရ္အာန္၏ ညႊန္းဆိုေဖာ္ျပခ်က္မ်ား၏အလိုသေဘာ နွင့္ အနုစိပ္ပညတ္ခ်က္မ်ားကို ရွင္းျပသည့္ ဟဒီးဆ္ အမ်ဳိးအစား ျဖစ္သည္။

ဥပမာ(၁)- ဆြလာသ္၊ ေဆြာင္မ္၊ ဇကာ့သ္၊ ဟဂ်္ အစရိွေသာ ကုရ္အာန္၏ညႊန္းျပခ်က္မ်ားအေပၚ ၄င္းတို႔၏ပညတ္ခ်က္အေသးစိပ္ကို ေဖာ္ျပထားသည့္ ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ား

ဥပမာ(၂)- အာယသ္ေတာ္ (၅း၃၈)မွ သူခိုးကို လက္ျဖတ္ရန္ ဟူသည္ လက္်ာလက္၊ ပခံုးအထိ ဟု အဓိပၸာယ္ကိုေဖာ္ျပသည့္ ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ား

ဥပမာ(၃)- အာယသ္ေတာ္ (၆း၈၂)ရိွ ဇုလ္မ္ (မတရားျပဳျခင္း)ဟူေသာ စကားလံုး၏ အလိုသေဘာမွာ ရိွရ္က္ ျဖစ္သည္ဟု ရွင္းျပသည့္ ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ား

ဥပမာ(၄)- (၂း၁၈၇) အာယသ္ေတာ္မွ ” ခ်ည္မွ်င္အနက္၊ ခ်ည္မွ်င္အျဖဴ ” ဟူသည္ ညဥ့္အေမွာင္ထု နွင့္ ေန႔၏အလင္းေရာင္ ျဖစ္ေၾကာင္း တင္စားပံုေဆာင္မႈကို ရွင္းျပေသာ ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ား

တတိယ အမ်ဳိးအစား

ကုရ္အာန္က ဆိတ္ဆိတ္ေနထားေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားဆိုင္ရာ ပညတ္ခ်က္ကို ေဖာ္ျပသည့္ ဟဒီးဆ္ မ်ားျဖစ္သည္။ ဥပမာ- ပင္လယ္ေရသည္ သန္႔ၿပီး ၄င္းအတြင္း၌ေသေသာငါးမ်ားသည္ ဟလာလ္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဇဘဟ္ လီွးျဖတ္ေသာ ဟလာလ္ တိရစၧာန္၏ သေႏၶသားသည္လည္း ဟလာလ္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ မ်ဳိးတူပစၥည္းခ်င္း အလဲအလွယ္ လုပ္လွ်င္ အပိုအေလ်ာ့မရိွရေၾကာင္း၊ ေျခသည္းလက္သည္းပါ သားရိုင္းတိရစၧာန္မ်ားမွာ ဟရာမ္ ျဖစ္ေၾကာင္း စသည္ကဲ့သို႔ ျဖစ္သည္။

စတုတၳ အမ်ဳိးအစား

မန္စူးခ္ ျဖစ္ေသာ ကုရ္အာန္အာယသ္ေတာ္မ်ားကို သိနားလည္ေစသည့္ ဟဒီးဆ္ အမ်ဳိးအစား ျဖစ္သည္။ ဥပမာ – မိဘနွင့္ သားခ်င္းအတြက္ ေသတမ္းစာေရးရမည္ ဟူေသာအမိန္႔သည္ ပလပ္ျပီးျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားေစသည့္ ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ား စင္စစ္၌ ဟဒီးဆ္ေၾကာင့္ ကုရ္အာန္အမိန္႔ပ်က္ျပယ္သြားေစမႈ (နာစစ္ခ္) ကို ဆိုလိုျခင္းမဟုတ္၊ (အလႅာဟ္ အသွ်င္ျမတ္၏ဝဟီအရ) ပို၍ေကာင္းမြန္သင့္ေလ်ာ္ေသာ အခ်က္/အမိန္႔ကို အစားထိုးလဲလွယ္ျပ႒ာန္းမႈပင္ ျဖစ္၏။

ဟဒီးဆ္ေတာ္ကို ထိန္းသိမ္းျခင္း နွင့္ ျဖန္႔ခ်ိျခင္း သမိုင္းအက်ဥ္း

ေရွးေခတ္ အာရဘ္လူမ်ဳိးတို႔သည္ အေရးအဖတ္စာေပပညာ မတတ္ကြ်မ္းခဲ့ၾက။ မွတ္သားမႈကိုသာ ဦးစားေပးခဲ့ၾကၿပီး မွတ္ဥာဏ္စြမ္းရည္၌လည္း ထူးထူးျခားျခား ထက္ျမက္ခဲ့ၾကသည္။ ဘိုးဘြားမ်ဳိးႏြယ္အစဥ္အဆက္အေၾကာင္း၊ သမိုင္း၊ ကဗ်ာလကၤာေပါင္းမ်ားစြာကို အလြတ္ရအာဂံုေဆာင္နိုင္ခဲ့ၾက၏။ တမန္ေတာ္ျမတ္ (SAW) ပြင့္ေပၚေသာ ကာလ အထိ စာေပအေရးအသားကြ်မ္းက်င္သူ ဟူ၍ လူနည္းစုေလးသာ ရိွခဲ့ေပသည္။ မည္သို့ဆိုေစ ၄င္းထူးျခားေသာ မွတ္ဥာဏ္စြမ္းရည္မ်ားကပင္လွ်င္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ နွင့္ ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ားကို ထိန္းသိမ္းရန္ အဓိက အေၾကာင္းရင္းခံ တစ္ရပ္ ျဖစ္ခဲ့ေပသည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)ထံသို႔ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏ စူရဟ္နွင့္အာယသ္ေတာ္မ်ားသည္ (ယေန႔ျမင္ရေသာ) အစီအစဥ္အတိုင္း တစိုက္မတ္မတ္ ထုတ္ျပန္က်ေရာက္လာျခင္း မဟုတ္။ အေျခအေန၊ အခိ်န္အခါ နွင့္ လိုအပ္ေသာ အေၾကာင္းျခင္းရာမ်ားအတြက္ သင့္ေလ်ာ္သလို က်ေရာက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဥပမာ တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)ထံေတာ္သို႔ ပထမဦးဆံုး က်ေရာက္ေသာ စူရဟ္/ အာယသ္ေတာ္မွာ အမွတ္စဥ္ (၁) စူရဟ္ ဖာသိဟဟ္ မဟုတ္ပါ။ အမွတ္စဥ္ (၉၆) စူရဟ္ အလပ္က္၏ အာယသ္ေတာ္ (၁ မွ ၃) ျဖစ္ခဲ့သည္။ (အခ်ဳိ႕အဆိုအရ ၁ မွ ၅ ဟု ေဖာ္ျပသည္)။

ထို႔နည္းတူ ကုရ္အာန္ နွင့္ စြႏၷဟ္အား သင္ၾကားပို႔ခ်ရာတြင္ သတ္မွတ္ခိ်န္၊ သတ္မွတ္ေနရာ၊ သတ္မွတ္ သင္ရိုးပံုစံ ဟူ၍ တမန္ေတာ္ျမတ္ (SAW)ထံ မရိွခဲ့ပါ။ သာသနာ့အသိပညာမ်ားကို အိမ္၌ရိွစဥ္ အိမ္သူ အိမ္သားမ်ားကို ပို႔ခ်၏၊ လမ္းခရီး၌ရိွစဥ္ လမ္းမွန္တရားအေၾကာင္း ပို႔ခ်၏၊ ဗလီ၌ရိွစဥ္ ဝတ္ျပဳရန္ လာေရာက္ စုရံုးသူမ်ားကို ဝိုင္းထိုင္ေစျပီး တရားဓမၼေဟာေျပာသင္ၾကားပို႔ခ်ေပးေတာ္မူခဲ့၏။ စစ္ေျမျပင္၌ရိွစဥ္လည္း ရဲစြမ္းသတၲိရိွရန္၊ ေျဖာင့္မတ္ မွန္ကန္ရန္ စသျဖင့္ နိႈးေဆာ္ထိန္းေက်ာင္းေတာ္မူခဲ့၏။ သို႔ေသာ္ လူတို႔ၿငီးေငြ႕မည္ကို မလိုလားသျဖင့္ ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း သင္ၾကားပို႔ခ် /နားဆင္ေစျခင္းမ်ဳိး မျပဳေတာ္မူေပ။ သာသနာ့ပညာ သင္ယူဆည္းပူးသူမ်ား၏ လြယ္ကူအဆင္ေျပမႈ နွင့္ အေနအထားမ်ားအေပၚ မူတည္၍ သင့္ေလ်ာ္သလို သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးေတာ္ မူခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)၏ ပညာသင္ျကားပို႔ခ်မႈဝိုင္း၌ ဆြဟာဘဟ္ အမ်ဳိးသားအမ်ဳိးသမီးတို႔သည္ မိမိတို႔၏ ရင္ေသြးငယ္မ်ားကိုပါ ေခၚေဆာင္လာ ေလ့ရိွၾက၏။ ေဟာေျပာပို႔ခ်သမွ် ကုရ္အာန္ နွင့္ စြနၷဟ္မ်ားကို မိမိတို႔၏ မွတ္ဥာဏ္ျဖင့္ စဲြျမဲမွတ္သားထားၾက၏။ နားမလည္သည့္အေၾကာင္းအရာမ်ားအား မရွက္မေၾကာက္ ပြင့္လင္းစြာ ေမးျမန္းေလ့ရိွခဲ့ၾကေပသည္။

မဒီနဟ္သို႔ ဟိဂ်္ရသ္ ျပဳၿပီးေနာက္ သာသနာ့ပညာ သင္ေပးသင္ယူက႑မွာ ပိုမို က်ယ္ျပန္႔ႀကီးထြားလာခဲ့၏၊ ဆြဟာဘဟ္တို႔သည္ ပညတ္တစ္ခုအတြက္ ေဝးလံေသာေဒသမွပင္ ခရီးျပင္းနွင္၍ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ထံ လာေရာက္ေမးျမန္းဆည္းပူးသည္အထိ ဒုကၡခံခဲ့ၾကသည္။ ဆိုေလၿပီးသည့္အတိုင္း အာရဘ္လူမ်ဳိးႏြယ္တို႔၏ အစဥ္အလာအရ သာသနာ့ပညာမ်ား (မိမိတို႔ ႀကံဳဆံုၾကားသိ နာယူရသည္မ်ား)ကို မွတ္ဥာဏ္ျဖင့္သာ ထိန္းသိမ္းခဲ့ၾကကုန္၏။ စာေပျဖင့္ ေရးသားမွတ္တမ္းတင္သူမွာ မဆိုစေလာက္ ဦးေရသာ ရိွခဲ့သည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)သည္ စာေပျဖင့္ မွတ္တမ္းတင္မႈမ်ားကို အေျမာ္အျမင္ႀကီးလွစြာ ခြင့္ျပဳေတာ္မူခဲ့သည္သာမက အခ်ဳိ႕သူမ်ား အား ေရးမွတ္ရန္ကိုပင္ ညႊန္ၾကားေတာ္မူခဲ့ေပသည္။

ဆြဟာဘဟ္အမ်ားစုက မေရးမွတ္ျခင္း နွင့္ ေရးမွတ္မႈကိုမနွစ္သက္ျခင္း ဟူသည္မွာ အလြတ္က်က္မွတ္ေသာ အစဥ္အလာအရလည္းေကာင္း၊ အမ်ားစုမွာ စာေပမတတ္ေျမာက္ျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း ျဖစ္၏။ တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)သည္ စာေပသင္ၾကားျခင္း မရိွခဲ့ေသာ္လည္း မိမိ၏ေနာက္လိုက္မ်ားအား စာေပသင္ၾကားရန္ အထူးတိုက္တြန္း အားေပးေတာ္မူခဲ့ေပသည္။ ဥပမာ – ကာဖိရ္ဖက္မွ ဘဒရ္စစ္သံု႔ပန္းတစ္ဦးသည္ မုစ္လင္မ္ (၁ဝ)ဦးကို စာေပအေရးအဖတ္ တတ္ေျမာက္သည္အထိ သင္ၾကားေပးနိုင္ပါက လြတ္ေျမာက္ခြင့္ေပးေတာ္မူခဲ့သည္မွာ ခိုင္မာသည့္ သာဓကတစ္ရပ္ ျဖစ္၏။

တမန္ေတာ္ျမတ္ (SAW)၏ ေခတ္ကာလတစ္ေလွ်ာက္လံုး ကုရ္အာန္နွင့္ဟဒီးဆ္ (သာသနာ့ပညာ) ကို နည္းလမ္းနွစ္မ်ဳိးျဖင့္ ရယူထိန္းသိမ္း ခဲ့ၾက၏။ အလြတ္က်က္မွတ္အာဂံုေဆာင္ျခင္း နွင့္ ေရးသားမွတ္တမ္းတင္ျခင္း တို့ျဖစ္သည္။ ဟဒီးဆ္ေတာ္နွင့္ပတ္သက္၍ ဥပမာေဖာ္ျပရလွ်င္ အဘူ ဟုရိုင္ရဟ္ (R)သည္ ေျမာက္မ်ားလွစြာေသာ ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ားကို အာဂံုေဆာင္က်က္မွတ္ထားျပီး တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)လြန္ျပီးေနာက္ မွန္ကန္စြာ ဆင့္ျပန္ပို႔ခ်နိုင္ ခဲ့သည္။ သို႔ရာတြင္ ဆင့္ျပန္ေသာ ဟဒီးဆ္ေတာ္အေရအတြက္၌ကား သာဝကႀကီး အဘ္ဒုလႅာဟ္ ဘင္န္ အမ္ရ္ ဘင္န္ အလ္အာ့ဆြ္ (R)က သူ႔ထက္ သာလြန္ခဲ့ေလသည္။ ယင္းသို႔ သာလြန္ခဲ့ရျခင္းမွာ မိမိသည္ အာဂံုေဆာင္ က်က္မွတ္ျခင္းသာ ျဖစ္ျပီး အဘ္ဒုလႅာဟ္က ေရးမွတ္ထား၍ျဖစ္ေၾကာင္း အဘူ ဟုရိုင္ရဟ္(R)မွ ဝန္ခံေျပာျပခဲ့ေပသည္။

တဖန္ တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)၏လက္ထက္ေတာ္အတြင္း အဘ္ဒုလႅာဟ္ ဘင္န္ အမ္ရ္ ဘင္န္ အလ္အာ့ဆြ္(ရႆိြ)မွ ဟဒီးဆ္/စြနၷဟ္မ်ားအား ေရးသား မွတ္တမ္းတင္ေနမႈအေပၚ အခ်ဳိ႕သာဝကမ်ားက ျပစ္တင္ရႈတ္ခ် ခဲ့ၾက၏။ ဝဟီ က်ေရာက္ဆဲကာလျဖစ္သျဖင့္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္နွင့္ေရာေထြးသြားမည္ကို စိုးရိမ္၍ျဖစ္သည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္သည္ မနုႆလူသားသာျဖစ္သျဖင့္ နႈတ္ထြက္စကားမွန္သမွ် မေရးမွတ္သင့္ေၾကာင္း ေျပာဆိုတားဆီး ခဲ့ၾကသည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW) ထံ ေလွ်ာက္ထားတင္ျပေသာအခါ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က ဤသို႔ မိန္႔ၾကားေတာ္မူ ခဲ့သည္။

” ငါ၏အသက္ဝိဥာဥ္ကို ပိုင္စိုးထိန္းခ်ဳပ္ထားေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အသွ်င္ျမတ္ကို တိုင္တည္ပါအံ့။ ငါကိုယ္ေတာ္ျမတ္၏ နႈတ္ထြက္စကားတိုင္းသည္ အမွန္ခ်ည္းသာ ျဖစ္၏ ”။ ၄င္းေနာက္ ဟဒီးဆ္ေတာ္အား ဆက္လက္ ေရးမွတ္သြားရန္ တိုက္တြန္းေတာ္မူခဲ့ေပသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ နွင့္ ဟဒီးဆ္/စြနၷဟ္ေတာ္ကို စာေပမွတ္တမ္းတင္ ရယူထိန္းသိမ္းမႈ သမိုင္းမွာ တမန္ေတာ္ျမတ္ (SAW) သက္ေတာ္ထင္ရွားရိွစဥ္ကပင္ စတင္လာခဲ့ေၾကာင္း ခိုင္မာေနေပသည္။

တမန္ေတာ္ျမတ္ (SAW)၏ ပညာပို႔ခ်ျဖန္႔ခ်ိျခင္း ဓေလ့ေတာ္အခ်ဳိ႕

သာသနာ့ပညာကို ပခံုးေျပာင္းလက္ဆင့္ကမ္း သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးေသာ က႑မွန္သမွ် အစၥလာမ့္ အသံုးအနႈန္းအရ သဗ္လီးဃ္ ဟု ေခၚဆိုသည္။ ယင္းသို႔ပို႔ခ်ျဖန္႔ခ်ိရာ၌ တမန္ေတာ္ျမတ္ (SAW)၏ ဓေလ့ေတာ္အခ်ုဳိ႕ကို တင္ျပပါမည္။
၁။ တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)သည္ မိမိ မသိရိွေသာအေၾကာင္းတစ္စံုတစ္ရာကို ေမးျမန္းခံရပါက တိတ္ဆိတ္စြာသာ ေနေတာ္မူျပီး ဝဟီဗ်ာဒိတ္ေတာ္ကို ေစာင့္ဆိုင္းေနေလ့ရိွ၏။
၂။ တစ္စံုတစ္ရာေသာအေၾကာင္းရပ္အေပၚ ေကာင္းစြာသေဘာေပါက္ေစလိုလွ်င္ သံုးႀကိမ္သံုးခါ အမိန္႔ရိွေတာ္မူတတ္၏။
၃။ ဆြဟာဘဟ္မ်ား၏နားလည္သေဘာေပါက္မႈနွင့္ထက္ျမက္မႈအား စမ္းသပ္ရန္ ျပန္လွန္ေမးခြန္းထုတ္ေလ့ရိွေတာ္မူ၏။
၄။ ေမးျမန္းခ်က္တစ္ခုအား အေျဖေပးျပီးလွ်င္ ထိုအခ်က္နွင့္ဆင္တူသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကိုပါ မိန္႔ၾကားေတာ္မူေလ့ရိွ၏။
၅။ ဓမၼတရားေဟာေျပာမႈကို နားရက္ထား၍ ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူခဲ့၏။ မေနမနား ေန႕စဥ္ရက္ဆက္ေဆာင္ရြက္ျခင္းကို မနွစ္ျမိဳ႕ေတာ္မူ။ လူအမ်ား၏ ခက္ခဲမႈကိိုု မလိုလား၍ ျဖစ္သည္။
၆။ သာမန္လူတို႔အၾကား ျပႆနာျဖစ္နိုင္မည့္ မတ္စ္အလာမ်ားကို သီးသန္႔ ဆြဟာဘဟ္ အခ်ဳိ႕ကိုသာ သင္ၾကားျပသေတာ္မူခဲ့၏။

ဟဒီးဆ္ေတာ္ ျဖန္႔ခ်ိရာတြင္ အမ်ဳိးသမီးတို႔၏ က႑

တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)၏ ပညာေရးအသိုင္းအဝိုင္းသည္ အမ်ဳိးသားမ်ားအတြက္သာ ေဘာင္ခတ္ သတ္မွတ္ထားျခင္း မရိွခဲ့။ လူအစုအေဝး (ဂ်မာအသ္)၌ လည္းေကာင္း၊ ဝတ္ေက်ာင္းေတာ္အတြင္း ဓမၼပညာေပး အစီအစဥ္မ်ား၌လည္းေကာင္း၊ အီးဒ္ဆြလာသ္မ်ား၌လည္းေကာင္း အမ်ဳိးသမီးမ်ားကို ပါဝင္ေစေတာ္မူခဲ့သည္။ သို႔ရာတြင္ အမ်ားအားျဖင့္ အမ်ဳိးသားမ်ားသာ ရိွေနတတ္ၾကျပီး အမ်ဳိးသမီးမ်ားသည္ အိမ္တြင္းဗာဟီရကိစၥမ်ားျဖင့္ အျမဲတေစ အခ်ိန္ေပးရန္ မျဖစ္နိုင္ခဲ့ၾကေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ အမ်ဳိးသမီးတစ္စုက မိမိတို႔အတြက္ သီးသန္႔အခ်ိန္တစ္ခုျဖင့္ သတ္မွတ္စီစဥ္ေပးပါရန္ ေလွ်ာက္တင္ၾကရာ တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)မွ သေဘာတူခြင့္ျပဳေတာ္မူခဲ့၏။ မဒီနဟ္ျမိဳ႕ေန အန္ဆြာရ္အမ်ဳိးသမီးတို႔သည္ ပညာနွင့္ပတ္သက္လာလွ်င္ လြန္စြာစိတ္ပါထက္သန္ေလ့ရိွၾက၏။ အမ်ဳိးသမီးေရးရာတို႔ကို အမ်ဳိးသားမ်ားအၾကားမွပင္ မရွက္မေျကာက္ေမးျမန္းတတ္ၾကေပရာ မိခင္မြန္ အာအိရွဟ္ (R) သခင္မႀကီးသည္ပင္ မခ်ီးမြမ္းဘဲမေနနိုင္ေအာင္ ျဖစ္ခဲ့ရေပသည္။ အရွက္အေၾကာက္ၾကီးလွသည့္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားမွာကား တမန္ေတာ္ျမတ္ (SAW)၏ၾကင္ရာေတာ္ထံမ်ားထံမွတဆင့္ ေမးျမန္းမွတ္သားၾကၿပီး မိမိတို႔အခ်င္းခ်င္းအတြင္းဝယ္ လက္ဆင့္ကမ္းပို႔ခ်ခဲ့ၾကေပသည္။

တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)သည္ သီးသန္႔အမ်ဳိးသမီးအသိုင္းအဝိုင္း၌ျဖစ္ေစ၊ ၾကင္ရာေတာ္မ်ားထံမွတစ္ဆင့္ျဖစ္ေစ အမ်ဳိးသမီးေရးရာပညတ္ခ်က္မ်ားကို ပို႔ခ် ညႊန္ျပေတာ္မူေလ့ရိွသည္။ ထိုသို႔ေသာဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ားကို အမ်ဳိးသား သာဝကေတာ္မ်ားအၾကား ေရခ်ဳိးးျခင္း၊ ဟိုင္းႆြ္ – ရာသီပန္းကိစၥ၊ အၾကင္လင္မယား ကိုယ္လက္နီွးေနွာမႈ စသည့္ မတ္စ္အလာမ်ားအေပၚ သေဘာထားကဲြလဲြေသာအခါ တမန္ေတာ္ျမတ္(SAW)၏ၾကင္ရာေတာ္-မိခင္မြန္မ်ား၊ သာဝိကာမ မ်ားထံ ဦးလွည့္ကာ အဆံုးအျဖတ္ကို ခံယူခဲ့ၾကရေပသည္။

** အီဂ်စ္နိုင္ငံ၊ ကိုင္ရိုၿမိဳ႕၊ ကမာၻေက်ာ္ အလ္အဇ္ဟရ္ အစၥလာမ့္တကၠသိုလ္မွ ဟဒီးဆ္ပါေမာကၡႀကီး မုဟမၼဒ္ မုဟမၼဒ္ အဘူဇဟူး ၏ သာရီးခ္ ဟဒီးဆ္ ဝ မုဟဒၵိဆီးန္ က်မ္းႀကီးမွ ျပန္လည္ေကာက္နႈတ္အက်ဥ္းခ်ဳပ္တင္ျပခ်က္ ျဖစ္ပါသည္။ ျငင္းခံုလိုသူမ်ားအေနႏွင့္ မူရင္းက်မ္းရွင္ႏွင့္ ဆက္သြယ္ျငင္းခံုၾကပါကုန္ **

အင္န္ရွာ အလႅာဟ္။ ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။ အႏိုင္ယူျငင္းခံုမႈမ်ားအတြက္ အခ်က္အလက္မ်ား ခ်ျပေနျခင္း မဟုတ္ပါ။ လူသိနည္းလြန္းေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို အလြယ္တကူ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစားတင္ျပေပးေနျခင္းသာျဖစ္ေၾကာင္း သိေစအပ္ပါသည္။

စလာမ္၊ ဒုအာအ္ျဖင့္
ဂ်ဴလိုင္ရဲရင့္

MMSY တြင္ ကိုဂ်ဴလိုင္ရဲရင့္ တင္ထားေသာ Post ကို ကူးယူ ေဖၚျပျခင္း ျဖစ္သည္။

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: