“ကၽြန္ေတာ္(ဦးကုိနီ)မြတ္စလင္တစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္၊ ကၽြန္ေတာ့္ ဘာ သာ ကို ထိ ရင္ ေတာ့ နာ မွာ ပဲ”

တရားလႊတ္ေတာ္ ေရွ႕ေန ဦးကိုနီႏွင့္ ေတြ႔ဆုံျခင္း

၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲအမီ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး အတြက္ ျပည္သူတစ္ရပ္လုံး ပါ၀င္လာေရး အတြက္ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား လႈပ္ရွားမႈမ်ား ျမင့္တက္လာကာ ယခုအခါ ျပင္ဆင္ေရး အတြက္ လူထုဆႏၵ ေဖာ္ ထုတ္ပြဲၾကီးမ်ားမွ လူထုတစ္ရပ္လုံး ပါ၀င္ေသာ လက္မွတ္ေရးထိုးပြဲၾကီးမ်ားကို ျမိဳ႕ၾကီးအခ်ိဳ႕တြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ျပီး ျဖစ္သည္။ ယင္းအေျခအေနတြင္ ယခင္က ဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး အတြက္ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ႏွင့္အတူ တရားလႊတ္ေတာ္ ေရွ႕ေန ဦးကိုနီသည္လည္း တက္ၾကြစြာ ပါ၀င္ လႈပ္ရွားခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ျပည္သူတစ္ရပ္လုံးက အေျခခံ ဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး အတြက္ တက္ၾကြစြာ ပါ၀င္လႈပ္ရွားလာေသာ အခ်ိန္တြင္ ဦးကိုနီ၏ လႈပ္ရွားမႈမ်ားကို မေတြ႔ရေတာ့ေခ်။ ယင္းကိစၥသည္ ႏိုင္ငံေရး အသိုင္းအ၀ိုင္း အတြက္ ပေဟဠိ ျဖစ္ေစခဲ့သည့္ အျပင္ ဦးကိုနီသည္ ဘာသာျခား တစ္ဦးျဖစ္ျပီး ျပည္တြင္း၌ ျဖစ္ပြားေသာ လူမ်ိဳးေရး ပဋိပကၡမ်ားတြင္ ၎၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္၊ ရပ္တည္ခ်က္မ်ားကိုလည္း ေမးခြန္းထုတ္မႈမ်ား ရွိခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဦးကိုနီ၏ ဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး အတြက္ လႈပ္ရွားမႈမ်ား၊ တိုင္းျပည္အတြက္ ရပ္တည္ခ်က္မ်ားကို သိရွိေစရန္ Tomorrowမွ ယခုလို ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခဲ့သည္။

ေမး။ ။ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး အတြက္ အရင္တုန္းက အန္ကယ္ဟာ ေရွ႕ဆံုးက ဦးေဆာင္ခဲ့တယ္။ အခုလူထုတစ္ရပ္လံုး ပါ၀င္တဲ့ ျပင္ဆင္ေရး လႈပ္ရွားမႈေတြ ျမင့္တက္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ အန္ကယ့္ကို မေတြ႕ရဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲ။

ေျဖ။ ။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ အဓိက ျပႆနာက ၂၀၁၄ ၾကားျဖတ္ ေရြးေကာက္ပြဲအမီ အဓိက လုပ္ေနတဲ့ ျပည္သူ လူထုကို ေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အသိပညာေပးဖို႔လိုတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ မဲခိုး မဲလိမ္တယ္ဆိုတာက လူထုက မသိရင္ခံရမွာပဲ။ သိေနရင္ေတာ့ အဲဒါေတြ လုပ္လို႔ မရဘူးေပါ့။ ႀကိဳတင္မဲ ဆိုတဲ့ သေဘာက လိမ္တဲ့ သူက လိမ္ထားၿပီးၿပီ အလိမ္ခံရတဲ့ သူက ဒါေတြကို သေဘာ ေပါက္ေနတယ္။ နားလည္ေနတယ္ဆိုရင္ လိမ္လို႔ မရပါဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ ျပည္သူလူထုကို ကၽြန္ေတာ္က အဲဒီ့ အသိပညာေပးခ်င္လို႔ အဲဒီကိစၥကို အဓိကထား လုပ္ေနတယ္။ ေရွ႕လေလာက္ဆိုရင္ အဲဒီစာအုပ္ ထြက္မွာပါ။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ပဥၥမ ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုတဲ့ စာအုပ္အတြက္လည္း အားထုတ္ ေနရပါတယ္။ ဒီၾကားထဲ ႏိုင္ငံျခားခရီးကိုပါ သြားလိုက္ရေတာ့ အလုပ္အေႂကြးေတြ ေတာ္ေတာ္ပံု သြားတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ႐ံုးကိစၥေတြ၊ တရားေရး ကိစၥ၊ မိသားစု ကိစၥအေရးေတြပါ လုပ္ေနရေတာ့ အရင္လို ေရွ႕တန္းကို မထြက္ႏိုင္တာပါ။ ကၽြန္ေတာ္စခဲ့တဲ့ အေျခခံ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု ျပင္ဆင္ေရး ဟာလည္း အခုခ်ိန္မွာ အရွိန္အဟုန္ျပင္းစြာ သြားေနပါၿပီ သိပ္ေတာ့ မလိုအပ္ေတာ့ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ အခု အာ႐ံုစိုက္ေနရတာကေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲ အတြက္ပါ။ အထူးသျဖင့္ ၂၀၁၄ ၾကားျဖတ္ ေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲ ျဖစ္ေရးအတြက္ ပထမဆံုး တရားမွ်တတဲ့ ေကာ္မရွင္ တစ္ခု ေပၚဖို႔ လိုအပ္သလို တရားမွ်တတဲ့ ေကာ္မရွင္နဲ႔ဆိုေတာ့ တရားမွ်တတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲ ျဖစ္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ ခ်က္ထားလို႔ ရပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ ကၽြန္ေတာ္ ႀကိဳစားေနပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ ျပင္ဆင္ဖို႔အတြက္ အခုလက္ရွိ ကၽြန္ေတာ္ အေရွ႕မွာ မရွိေပမယ့္ အေနာက္မွာေတာ့ အျပည့္ အလုပ္လုပ္ေနပါတယ္။

ေမး။ ။ အန္ကယ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စြပ္စြဲမႈေတြရွိေနတယ္။ အဲဒါက ဘာလဲဆိုေတာ့ ဘဂၤလား ေဒ့ရွ္နဲ႔ ျမန္မာ စစ္မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေနတယ္လို႔ ႏိုင္ငံေရး အသိုင္းအ၀ိုင္းေတြက စြပ္စြဲေနတယ္။ အဲဒီ စြပ္စြဲခ်က္ေတြကို ဘယ္လို တံု႔ျပန္ခ်င္လဲ။

ေျဖ။ ။ အဲဒါကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကို မလိုတဲ့ အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုက စနစ္တက် အကြက္ခ် ၿပီးေတာ့ စြပ္စြဲေနတာပါ။ ဘယ္အဖြဲ႕အစည္းလည္း ဆိုတာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ မသိတဲ့ အျပင္ မစံုစမ္းဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ မိတ္ေဆြ တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း ေျပာၾကတယ္။ ခင္ဗ်ားကို အရမ္းပဲ တိုက္ၾကတယ္တဲ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေနနဲ႔ မခံခ်င္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကို တိုက္ေနတဲ့ သူေတြ ရွိသလို ကာကြယ္ေနတဲ့ သူေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ဒါေတြကလည္း သဘာ၀ပဲ။ ေလာကႀကီးမွာ လိုသူ ရွိသလို မလိုသူလည္း ရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ခင္ဗ်ားတို႔ စဥ္းစားလို႔ရေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာမယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ကို တိုက္ရတာလဲ ဆိုတာက အဓိက စဥ္းစားရမယ့္အခ်က္ပဲ။ ကၽြန္ေတာ္သာ ဘာမွမလုပ္ရင္ အတိုက္ခံရမွာ မဟုတ္ဘူး။ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္နဲ႔ ဖြဲ႕စည္းပံု အျခခံ ဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးမွာ အရင္က ကၽြန္ေတာ္ တက္တက္ႂကြႂကြနဲ႔ လုပ္လို႔တိုက္တာလား။ သည့္အရင္က ကၽြန္ေတာ္ကို တိုက္တာ ရွိလား၊ မရွိဘူးလား။ အခုမွ ရွိလာတာလား။ သူတို႔အေနနဲ႔ တိုက္စရာ ဆိုတာကလည္း ကၽြန္ေတာ္မွာ မြတ္စလင္ျဖစ္တာ တစ္ခ်က္ပဲရွိတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ တိုက္တာပါ။ မြတ္စလင္ ျဖစ္ေတာ့ေရာ ဘာျဖစ္လဲဗ်ာ။ ကမၻာမွာ မြတ္စလင္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိသလို၊ ဗုဒၶ ဘာသာေတြလည္း အမ်ားႀကီး ရွိတာပဲ။ တိုက္စရာမရွိ ကၽြန္ေတာ္ကို ႀကံဖန္ၿပီး တိုက္ေနတာပါ။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခ်င္တာက ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုတဲ့ ေမးခြန္းက အဓိကပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ဘာလုပ္လို႔ တိုက္တာလဲ။ တိုင္းျပည္ ေကာင္းရာေကာင္းက်ိဳးကို တစ္တပ္တအား လုပ္ေနတာလား။ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြြဲ႕ခ်ဳပ္ အတြက္ လုပ္ေနတာလား ဆိုတာ သိဖို႔လိုတယ္။ တိုင္းျပည္ေကာင္းမယ္လို႔ ယူဆလို႔ ယံုၾကည္လို႔ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးကို အားသြန္ခြန္စိုက္လုပ္တဲ့ ဟာကို မလိုလားေသာ လူတစ္စုက စနစ္တက် လုပ္ႀကံၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို မမွန္မကန္ေတြ စြပ္စြဲေနတာပါလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ေမး။ ။ ျမန္မာနဲ႔ မြတ္စလင္ေတြၾကား ပဋိပကၡတိုင္းမွာ အန္ကယ့္အေနနဲ႔ မြတ္စလင္ေတြဘက္က ရပ္တည္ေနတယ္လို႔ သိရတယ္။ အဲဒါဟာ အမွန္ပဲလား။

ေျဖ။ ။ ေမးတဲ့သူေတြ အေမး ရွိသလို ေျဖတဲ့သူေတြလည္း အေျဖရွိပါတယ္။ သို႔ေသာ္ နားေထာင္တဲ့ သူက လူသားဆန္ဆန္ နားေထာင္ဖုိ႔ လိုပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ဟာ မြတ္စလင္ ဘာသာ၀င္ တစ္ေယာက္ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ ဘာသာကို ထိရင္ေတာ့ နာမွာပဲ။ ဗလီတစ္လံုးကို မီး႐ိႈ႕လိုက္ရင္ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္လို ခံစားရမလဲ။ ခင္ဗ်ားတို႔ ဗုဒၶဘာသာေတြလည္း စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္း တစ္ ေက်ာင္းကို မီး႐ိႈ႕ဖ်က္ဆီးလိုက္ရင္ ခင္ဗ်ားတို႔ ဘယ္လို ခံစားရမလဲ။ ဒီအတိုင္းပဲ ကၽြန္ေတာ္ မွာလည္း ခံစားခ်က္ရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာတဲ့အခါမွာ ဘယ္ေတာ့မွ ဘက္လိုက္ၿပီး မေျပာဘူး။ တကယ္လုိ႔မ်ား ကၽြန္ေတာ့္ စကားတစ္ခြန္းဟာ ဘာသာေရး အတြက္ ဘက္လိုက္မႈရွိရင္ သတၲိရွိရွိနဲ႔ မ်က္ႏွာစံုညီ ရွင္းခ်င္ပါတယ္။ ကြယ္ရာမွာ အတင္း ေျပာသလို ေျပာတာမ်ိဳးကို သိပ္ဂ႐ုမစိုက္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္က စာေရးတဲ့သူပါ။ ကၽြန္ေတာ္ေရးတဲ့ စာေတြ အင္တာဗ်ဴးေတြမွာ ဖတ္ၾကည့္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ ရဲ႕ သေဘာထားေတြ သိရမွာပါ။ ကၽြန္ေတာ္က ဘယ္ေတာ့မွ ဘက္လိုက္တာ မရွိပါဘူး။ အခု ျဖစ္ေနတဲ့ ဗုဒၶ ဘာသာနဲ႔ မူဆလင္ေတြ ျပႆနာဟာ အမွန္ေတာ့ ဘာမွမျဖစ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ ေလ့လာၾကည့္ သ ေလာက္ေတာ့ ဒါေတြဟာ တရားဥပေဒ စိုးမိုးမႈ မရွိလို႔ ျဖစ္ရတာပါ။ စီမံခန္႔ခြဲမႈ ညံ့လို႔လည္း ပါပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ အဲဒါ အရင္တုန္းက ေျပာပါတယ္။ အခုလည္း ျပတ္ျပတ္သားသား ေျပာပါတယ္။ အင္တာဗ်ဴး တစ္ခုမွာလည္း ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ဒီျပႆနာေတြ မျဖစ္ေအာင္လို႔ ရွင္းခ်င္ရင္ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရး ျဖစ္တုန္းက ရွင္းသလို ရွင္းလိုက္ရင္ ၿပီးသြားမွာပါ။ အခုေတာ့ အိမ္ေတြဖ်က္၊ ေက်ာင္းေတြဖ်က္ လုပ္ေနတာ ဘာျဖစ္လို႔ မတားႏိုင္ရတာတုန္း။ တစ္ႏိုင္ငံလံုး အတိုင္း အတာနဲ႔ ျဖစ္တာမွ မဟုတ္တာ။ မလုပ္လို႔ ျဖစ္ေနတာပါ။ တစ္နည္းအားျဖင့္ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရး မဲ့ေနတာပါ။ ဒါ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာပိုင္ေတြမွာ အဓိက တာ၀န္ ရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ဒီလိုပဲ ေျပာခဲ့ တယ္။ အဲဒီစကားကို ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဗုဒၶဘာသာ ကၽြန္ေတာ့္ မိတ္ေဆြေတြကလည္း လက္ခံ ပါတယ္။ ဒါဒီလိုပဲ ေျပာရမယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ရဲရဲ၀င့္၀င့္ ျပန္ေျပာခ်င္ပါတယ္။ အဲဒီလို ေမးတဲ့ သူေတြရွိရင္ ကၽြန္ေတာ္ကို တည့္တည့္ေျပာပါ။ ဘယ္နားမွာ ဘာသာေရး ဘက္လိုက္ပါသလဲ ကၽြန္ ေတာ္ ရဲ႕ ယံုၾကည္ခ်က္က ရင္ထဲမွာပဲ ထားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ေရးတဲ့စာေတြ ဖတ္ရင္ သူတို႔သိ မွာပါ။ တိုင္းျပည္ ေကာင္းစားေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့၊ ဥပေဒနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့၊ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သေဘာ တရားေတြ ပါပါတယ္။

ေမး။ ။ အန္ကယ့္ရဲ႕ စိတ္ရင္းအမွန္က တိုင္းျပည္ကို ဘယ္လိုျဖစ္ေစခ်င္လဲဆိုတာ ေျပာျပေပးပါ။

ေျဖ။ ။ ကြ်န္ေတာ္ရဲ႕ စိတ္ရင္း အမွန္နဲ႔ တစ္ကယ္ အမွန္တုိင္း ေျပာရရင္ ႏုိင္ငံေတာ္ အာဏာကုိ ႏုိင္ငံ သားမ်ား အမွန္တစ္ကယ္ ပုိင္ဆုိင္ စီမံခန္႔ခဲြႏုိင္တဲ့ ႏုိင္ငံေတာ္ႀကီး ျဖစ္ေစခ်င္ပါတယ္။

ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းသူ – ပိုင္ေလး

Leave a Reply

